Thursday, October 21, 2010

puisi buat sahabat...




Semalam, saya terbaca sebuah puisi, karya Hilal Asyraf...sebuah puisi untuk sahabatnya. saya kira, puisi ini sangat menarik untuk saya kongsikan di sini...



apakah yang lebih berharga daripadamu
walau mentari malap
hadirmu memberikanku cahaya
hilangmu mengundang gelita
senyumanmu adalah pelita
murammu adalah derita
Sahabat
aku akan berdiri di sisimu
sentiasa
bersamamu
walau berjauhan
tetapi doaku tetap melayang menujumu
sahabat
aku tidaklah mengharapkan hartamu
namun kumengharapkan doamu
ukirlah senyuman setiap kali kau memandangku
sesungguhnya doa dan senyumanmu menghidupkan daku
sahabat
kau asipirasiku
inspirasi tika sempitku
penghibur tika lukaku
kau adalah rembulan jiwaku
Semoga ALLAH sentiasa merahmatimu



saya jadi teringat kepada sahabat yang sentiasa dirindui, sahabat-sahabat yang tidak jemu-jemu memberi nasihat, teguran dan mendoakan saya...yang bersama-sama saya ketika senang dan susah...yang tertawa dan menangis bersama-sama saya..yang menghulurkan tangan ketika saya terjatuh..yang memaut saya tika diri ini hampir tersungkur...menghiburkan kala kesunyian..menceriakan saya tatkala hati dirundung kesedihan...MasyaAllah...di manakah lagi dapat saya cari sahabat seperti mereka...


"sahabatku, kau adalah rembulan jiwaku..."

semoga ukhwah ini berkekalan...
amiiiin...~




No comments:

Post a Comment